ConnexionConnexionInscription
B E A D G
412 connectés Aller à Sweepyto Guitare

Pas de Claypool ?!

#151
05/01/2006 15:22:25
un bassiste fan de wooten ne risque t'il pas d'oublier que sa basse est un instru et non pas une machine à descente de gamme en slap? [/MSG]

ca c'est sur, c'est un risque. mais bon, ca les empechera pas de faire de la zique.
moi c'est patton que j'aime pas.

[MSG]certe...n'oublie pas l'aspet créatif (c'est peut être ce que tu veux dire en parlant d'oreille...moi je crois que c'est différent)


oui, pour moi l'oreille c'est un peu tout: la creation, l'ecoute, le placement, le feeling..

sinon un titre de wooten (mon preferé) c'est celui avec bela fleck and the fleckstone. la 1° du dvd. je recherche le titre
0
0
#152
05/01/2006 15:23:44
Bon c'est pas des chansons très mélodiques dans l'ensemble, mais son truc c'est le groove et c'est plus comme ça qu'il a l'air de ressentir les choses...
0
0
#153
05/01/2006 15:24:42
C'est pas Amazing grace que tu cherches?
0
0
#154
05/01/2006 15:30:17
nan, c'est That Old Thing (Intro) / Earth Jam

earth jam.
je suis fan.
je vais essayer de m'y coller.
de toutes facons dans le dvd live a the quick, ya pas mal de perle. ya des passages mous, mais rien que pour la premiere je trouve ca top.
aprés dans son derneir cd de wooten, ya des bons trucs aussi. je cherche les titres pour plus tard.
0
0
#155
05/01/2006 15:33:41
Cool merci pour les titres!
0
0
#156
05/01/2006 15:40:14
d'ailleur si quelqun a la tab je suis preneur.
j'ai le principal, mais il manque un ou 2 trucs que je trouve pas pour le moment.

son solo dans le dvd est moins bien que celui dans la compile drum and bass jazz. exelente compile avec bona, jaco, bela et wooten, clarke et pleins d'autres.je metrais la pochette.

sinon en wooten dans son live ya Pretty Little Lady que j'aime bien, ainsi que panter (de miller) enchainée avec teen town.

bass tribute dans soul circus est marrante aussi, un bon groove et un hommage a tout les maitres de la basse.
0
0
#157
05/01/2006 15:52:31
Ma préférée du moment c'est toujours Sex in a Pan (je crois que c'est ça le titre)...
0
0
#158
05/01/2006 16:05:19

G----4--------------
D--5--574---4-------
A---------5--570--0-
E-------------------


pour le moment j'ai ca. mais il joue uniquement sur la LA et RE
0
0
#159
05/01/2006 16:09:38
0
0
#160
05/01/2006 16:10:35
j'ai trouvé ça j'éspere que tout va rentrer :

Tab for Earth Jam by Bela Fleck and The Flecktones
Tabbed from Live at the Quick

Opening section:
|----4--------------------|
|--5---7-------4----------|
|---------7--5----7-------|
|--------------------3/5--|
Play that 4 times with a pause after each. On the second and fourth times end on high A (7 on the D string). Then play the phrase with no spaces between each phrase.

At about the 2:10 mark the whole band plays that theme four times or so, then it goes into a short little breakdown at the 2:16 mark:
|------------------------------------|
|----------------5h7---------5h7-----|
|------------------------------------|
|--0--2---4-5--------5-5-5-----------|

followed by
|-----4--------------------|
|--5----7-------4----------|
|----------7--5---7--------|
|---------------------3/5--|

right into:
|----------------------5h7—5------------|
|-------5h7-------------------7h5-------|
|------------------------------------7--|
|--5-5--------5-5-5---------------------|
Then back into the main phrase once. Note that the rhythm for the 5 with the hammer to 7’s is pretty tricky, so you’ll have to listen closely to the rhythm.

After the main phrase is played once play this:
|--------------------------------|
|--------------------------------|
|--------------------------------|
|-0--------2--------3---------5--|
Then back into the main theme four times. Then this phrase really really uber fast:
|-5-3-----5-3-----5-3---------------|
|-----5-3-----5-3----5-3------------|
|--------------------------5-3------|
|------------------------------6-3--|

G minor breakdown:
|----------------------------------3h5---------5-7---------7-5------|
|------------------------------3-5-----------8-------------------8--|
|--------muted slaps------------------------------------------------|
|--3-3--------------------3-3--------3-3------------3-3-------------|
Fiddle around with that hitting two quick low G’s before playing around in the upper register mostly with flatted 7ths and 3rd’s. Then play this at the 2:57 mark
|---------------------------5-7--------------------7-5-----|
|-----------0-2-3--5--8-----------------0-2-3-5-----8------|
|----0-1-3-----------------------0-1-3---------------------|
|-3-----------------------------3--------------------------|

Then this
|-3-5-7--8-10-12-11-13---19-20-22---3-5-7--8-10-12-11-13-----------------|
|-5-7-8-10-12-14-13-15---20-22-24 --5-7-8-10-12-14-13-15-----------------|
|------------------------------------------------------------------------|
|------------------------------------------------------------------------|
Yeah good luck with that section. It’s the same basic G minor scale (Flatted third and flatted 7th, no flatted 6th which causes for an interesting sounding third at the 14th fret there. It is a really difficult run to pull off, but hey He’s Victor Wooten.

After that at the 3:09 mark play:
|----4-------------------------|
|-5----7------4----2-----------|
|---------7-5----3-----5-------|
|---------------------------3--|

3:12 to 3:49 marks a free Victor Wooten solo. I am not going to tab it…because I can’t. The live solo is very percussive and uses slaps and muted pops a lot. I’ll give you one commonly used fill, and try to explain the theory behind the solo:
|--------------p3----p5----p7-----|
|---p5--p7------------------------|
|------------s1---s3----s5--------|
|-s3---s5-------------------------|
The solo, like the last jam section, is also in G minor. So just get funky. Slap the low G and pop on the high G and high Bb. But keep it mostly percussive, slapping and popping muted notes. Also throw in harmonic G’s where you can.

At 3:50 he begins to play this run fast:
|-------------------------------0--------------|
|---------0-2-3------------0-----3-0-----------|
|--0-1-3-----------0-1-3------------3-1--------|
|-3---------------3-------------------------3--|
Play that three times then play this again same speed:
|--------------------------------------|
|---------0-2-3-----------0-3-3-4-5----|
|--0-1-3----------0-1-3----------------|
|-3---------------3--------------------|
Once you hit on the five at the 4:01 mark go back into the main phrase. Play that 4 times till 4:11 then play this:
|---------------------------------------------------------|
|-----------------------------------2----4----5-----------|
|-------------------2--0--------------------------0-2-----|
|0----2----3----2-------3-2---0----2---3---2-----------3--|

|----------------------------------------------|
|-----2----4-----------------------------------|
|----------------2-3---------------------------|
|0----2------3---------0-------2-----3----5----|
Till the 4:32 mark when you play this:
|---------------------------------------|
|---------------------------------------|
|-----------3--5------------------------|
|-3--5--6------------3--5--6--1--3------|
Fill:
|----------------------------------|
|-----------------5--3-------------|
|----------3--5--------5-----------|
|-3--5--6------------------1-3-----|

Play that phrase above phrase ten times over Bela’s solo, until 5:36 mark then play this twice:
|--------------------------0--5-7------------------------0-7-5--------|
|----------------0--2--3---8-------------------0--2--3--------8------|
|------0--1--3------------------------0--1--3-------------------------|
|13\3-------------------------------3---------------------------------|
That ends at 5:49.

And this begins, (bass part over Jeff’s Solo) make sure to hold out each note at the end of the phrase.
|---4-------------------------------------|
|-5----7-------4--------------------------|
|----------7--5---7-----------------------|
|---------------------0-------------------|

|---4--------------------------|
|-5---7-------4----------------|
|--------7--5----7--3----------|
|------------------------------|

|---4---------------------------|
|-5---7-------4-----------------|
|--------7--5----7--------------|
|--------------------0----------|

|---4----------------------------|
|-5---7-------4------------------|
|--------7--5----7---------------|
|--------------------3-----------|

|---4-----------------------------|
|-5---7-------4-------------------|
|--------7--5----7----------------|
|---------------------1-----------|

|---4------------------------------|
|-5---7-------4--------------------|
|--------7--5----7-----------------|
|---------------------0------------|

At 6:15 the style changes a little bit:
|---4---------------------------------------|
|-5---7-------4-----------1---3---5---6-----|
|--------7--5----7--------------------------|
|-------------------------------------------|
At 6:20 that main theme kicks in as Jeff grabs the two saxophones. That main theme, which I assume you would know by now, goes till 7:29 where you play this slow run:
|----------------------|
|----------------------|
|----------------------|
|0-----2-----3-----5---|
7:34 brings you this ending:
|---4-----------------------------------------------------------------------|
|-5---7-------4-----3------3---------------------------------------4-5-7----|
|--------7--5-----3----5-3----5----4------4-----4--------4-5-7--------------|
|-----------------------------------6---8-6---8-6---8-5-7-------------------|
The ending is tricky, you have to listen to the timing very closely.
0
0
#161
05/01/2006 16:12:23
Tu as de quoi formater les tabs dans la section "multimédia" à gauche.
0
0
#162
05/01/2006 16:13:44
Tab for Earth Jam by Bela Fleck and The Flecktones
Tabbed from Live at the Quick

Opening section:
|----4--------------------|
|--5---7-------4----------|
|---------7--5----7-------|
|--------------------3/5--|
Play that 4 times with a pause after each. On the second and fourth times end on high A (7 on the D string). Then play the phrase with no spaces between each phrase.

At about the 2:10 mark the whole band plays that theme four times or so, then it goes into a short little breakdown at the 2:16 mark:
|------------------------------------|
|----------------5h7---------5h7-----|
|------------------------------------|
|--0--2---4-5--------5-5-5-----------|

followed by
|-----4--------------------|
|--5----7-------4----------|
|----------7--5---7--------|
|---------------------3/5--|

right into:
|----------------------5h7—5------------|
|-------5h7-------------------7h5-------|
|------------------------------------7--|
|--5-5--------5-5-5---------------------|
Then back into the main phrase once. Note that the rhythm for the 5 with the hammer to 7’s is pretty tricky, so you’ll have to listen closely to the rhythm.

After the main phrase is played once play this:
|--------------------------------|
|--------------------------------|
|--------------------------------|
|-0--------2--------3---------5--|
Then back into the main theme four times. Then this phrase really really uber fast:
|-5-3-----5-3-----5-3---------------|
|-----5-3-----5-3----5-3------------|
|--------------------------5-3------|
|------------------------------6-3--|

G minor breakdown:
|----------------------------------3h5---------5-7---------7-5------|
|------------------------------3-5-----------8-------------------8--|
|--------muted slaps------------------------------------------------|
|--3-3--------------------3-3--------3-3------------3-3-------------|
Fiddle around with that hitting two quick low G’s before playing around in the upper register mostly with flatted 7ths and 3rd’s. Then play this at the 2:57 mark
|---------------------------5-7--------------------7-5-----|
|-----------0-2-3--5--8-----------------0-2-3-5-----8------|
|----0-1-3-----------------------0-1-3---------------------|
|-3-----------------------------3--------------------------|

Then this
|-3-5-7--8-10-12-11-13---19-20-22---3-5-7--8-10-12-11-13-----------------|
|-5-7-8-10-12-14-13-15---20-22-24 --5-7-8-10-12-14-13-15-----------------|
|------------------------------------------------------------------------|
|------------------------------------------------------------------------|
Yeah good luck with that section. It’s the same basic G minor scale (Flatted third and flatted 7th, no flatted 6th which causes for an interesting sounding third at the 14th fret there. It is a really difficult run to pull off, but hey He’s Victor Wooten.

After that at the 3:09 mark play:
|----4-------------------------|
|-5----7------4----2-----------|
|---------7-5----3-----5-------|
|---------------------------3--|

3:12 to 3:49 marks a free Victor Wooten solo. I am not going to tab it…because I can’t. The live solo is very percussive and uses slaps and muted pops a lot. I’ll give you one commonly used fill, and try to explain the theory behind the solo:
|--------------p3----p5----p7-----|
|---p5--p7------------------------|
|------------s1---s3----s5--------|
|-s3---s5-------------------------|
The solo, like the last jam section, is also in G minor. So just get funky. Slap the low G and pop on the high G and high Bb. But keep it mostly percussive, slapping and popping muted notes. Also throw in harmonic G’s where you can.

At 3:50 he begins to play this run fast:
|-------------------------------0--------------|
|---------0-2-3------------0-----3-0-----------|
|--0-1-3-----------0-1-3------------3-1--------|
|-3---------------3-------------------------3--|
Play that three times then play this again same speed:
|--------------------------------------|
|---------0-2-3-----------0-3-3-4-5----|
|--0-1-3----------0-1-3----------------|
|-3---------------3--------------------|
Once you hit on the five at the 4:01 mark go back into the main phrase. Play that 4 times till 4:11 then play this:
|---------------------------------------------------------|
|-----------------------------------2----4----5-----------|
|-------------------2--0--------------------------0-2-----|
|0----2----3----2-------3-2---0----2---3---2-----------3--|

|----------------------------------------------|
|-----2----4-----------------------------------|
|----------------2-3---------------------------|
|0----2------3---------0-------2-----3----5----|
Till the 4:32 mark when you play this:
|---------------------------------------|
|---------------------------------------|
|-----------3--5------------------------|
|-3--5--6------------3--5--6--1--3------|
Fill:
|----------------------------------|
|-----------------5--3-------------|
|----------3--5--------5-----------|
|-3--5--6------------------1-3-----|

Play that phrase above phrase ten times over Bela’s solo, until 5:36 mark then play this twice:
|--------------------------0--5-7------------------------0-7-5--------|
|----------------0--2--3---8-------------------0--2--3--------8------|
|------0--1--3------------------------0--1--3-------------------------|
|13\3-------------------------------3---------------------------------|
That ends at 5:49.

And this begins, (bass part over Jeff’s Solo) make sure to hold out each note at the end of the phrase.
|---4-------------------------------------|
|-5----7-------4--------------------------|
|----------7--5---7-----------------------|
|---------------------0-------------------|

|---4--------------------------|
|-5---7-------4----------------|
|--------7--5----7--3----------|
|------------------------------|

|---4---------------------------|
|-5---7-------4-----------------|
|--------7--5----7--------------|
|--------------------0----------|

|---4----------------------------|
|-5---7-------4------------------|
|--------7--5----7---------------|
|--------------------3-----------|

|---4-----------------------------|
|-5---7-------4-------------------|
|--------7--5----7----------------|
|---------------------1-----------|

|---4------------------------------|
|-5---7-------4--------------------|
|--------7--5----7-----------------|
|---------------------0------------|

At 6:15 the style changes a little bit:
|---4---------------------------------------|
|-5---7-------4-----------1---3---5---6-----|
|--------7--5----7--------------------------|
|-------------------------------------------|
At 6:20 that main theme kicks in as Jeff grabs the two saxophones. That main theme, which I assume you would know by now, goes till 7:29 where you play this slow run:
|----------------------|
|----------------------|
|----------------------|
|0-----2-----3-----5---|
7:34 brings you this ending:
|---4-----------------------------------------------------------------------|
|-5---7-------4-----3------3---------------------------------------4-5-7----|
|--------7--5-----3----5-3----5----4------4-----4--------4-5-7--------------|
|-----------------------------------6---8-6---8-6---8-5-7-------------------|
The ending is tricky, you have to listen to the timing very closely.
0
0
#163
05/01/2006 16:14:23
Merci bien !
0
0
#164
05/01/2006 16:19:10
donc blâmons les bassistes creux, pas ceux qui les inspirent...


ça j'ai compris je crois

lol je m'absente 5 minutes, je retrouve une cascade de tab

j'essaierai d'écouter deux/trois titres conseillé
0
0
#165
05/01/2006 16:25:26
à la bonne heure !! Tu nous en diras des nouvelles, bonnes ou mauvaises d'ailleurs...
0
0
#166
05/01/2006 23:06:51
Juste pour m'exprimer sur le fait q'un fan de Wooten risque de devenir "branleur de manche"...

Oui c'est un risque. Mais on peut très bien, devenir branleur de manche dans son coin, et jouer de l'autre côté en groupe d'une autre façon. Personnellement en groupe je me prends pas vraiment la tête. Mais j'apprends des nouvelles techniques chez moi pendant longtemps (en ce moment, le tapping...), et après, je les applique sur un morceau qu'on fait déjà, pour rajouter quelque chose de mieux... Si ça passe bien, je garde. La technique au service de la musique. Mais la technique quand même, sans elle je ne m'amuserais pas vraiment (même carrément, je crois que je me ferais souvent chier).

Cela dit, c'est pas toujours vrai non plus. Mais faire du simple pour faire du simple, c'est aussi bête que de faire du compliqué pour faire du compliqué. Il faut trouver son juste milieu ; je suis convaincu qu'on ne peut pas flanquer toutes les techniques solo de Wooten dans un morceau de groupe (il en est d'ailleurs à mon sens une jolie démonstration : il balance à fond quand il joue seul — ou avec une batterie, mais quand il y a d'autre instrumentistes encore, il s'intègre plus et met le hola).

De toute façon, technique ou pas technique, quand on parle de musique de groupe, l'essentiel c'est de savoir être carré quelles que soit les circonstances, et ça nécessite d'être à l'aise. Donc forcément... d'avoir taffé !
0
0
#167
09/01/2006 17:53:01
De toute façon, technique ou pas technique, quand on parle de musique de groupe, l'essentiel c'est de savoir être carré quelles que soit les circonstances, et ça nécessite d'être à l'aise. Donc forcément... d'avoir taffé !


plutôt que l'essentiel c'est le minimum...
et je n'inclut pas le fait d'être carré ou d'avoir "taffé" dans mon trip sur "la technique bouuuuh"...

meshell demain à 1h pour la derniere redif' sur mezzo, à pas louper
0
0
#168
09/01/2006 18:02:23
Moi j'essaie de branler mon manche mais en groupe je me la pète pas.
0
0
#169
09/01/2006 18:06:26
en fait je dois avouer que j'ai une légère tendance au branlage de manche aussi mais je me bat contre... (dans des instants de bas instincts...)
0
0
#170
09/01/2006 19:49:02
Pourquoi t'éssaye pas une ligne de metal typique :


G|--------------------------------------
D|--------------------------------------
A|-----------------------2--------------
E|00000000000000000000000-00000000000000


0
0
#171
09/01/2006 20:00:17
170

yeah
0
0
#172
09/01/2006 20:18:43
Tu es gentil Sevenson, ton SI est de trop ! Ca ne va pas avec.
0
0
#173
09/01/2006 21:11:13
OUai heu ... c'est une ligne de Canibal corpse ca non ? les lignes de Metal sont bcp plus fun je trouve
0
0

En Live

Cell a commenté le topic [Sansamp ou Darkglass ?] de pk.grs il y a 1 semaine
Cell a commenté le topic [Le Topic du Freepost 7] de Vikie il y a 1 semaine
Cell a commenté le topic [La mort de Slappyto?] de kurt il y a 1 semaine